ЗНО












! Український центр оцінювання якості освіти
! Програма ЗНО з української мови і літератури

Зошити для підготовки до ЗНО

 Цикл відеоуроків "5 найпроблемніших завдань ЗНО" 
 
Готуєтеся до ЗНО з української і не знаєте, з чого почати або що ще вивчити? Запишіться на короткий, але дуже повчальний відеокурс 5 найпроблемніших завдань ЗНО від викладача української мови і розробника унікальних онлайн тренінгів до ЗНО Анни Огойко. 
     Це безкоштовно! Зареєструйтеся за посиланням https://200baliv.com/5z/https://200baliv.com/5z/ і викладач надішле вам 5 уроків про найскладніші питання ЗНО з української. Щоб для вас це було ефективніше, 1 день = 1 урок. Разом з уроком надсилається презентація-конспект, використана у відео! Після кожного відео є тести, які допоможуть перевірити себе.




Інтерактивні вправи з української літератури


Клікни, щоб перейти на сторінку!




Інтерактивні вправи з української мови

Клікни, щоб перейти на сторінку
lhttps://znovuzno.blogspot.com/p/blog-page_8.html







Завдання для підготовки до ЗНО з української літератури


 Назви та жанри творів.   

     Клікни, щоб перейти на сторінку!


Закохані пари літературних героїв.

     Клікни, щоб перейти на сторінку!


Назви творів та персонажі. 

     Клікни, щоб перейти на сторінку!


Вікторина "Цитати про письменників". 

      Клікни, щоб перейти на сторінку!


Гра "Перший мільйон" з теми "Словосполучення. Речення"



    

Таблиці-піказки до художніх творів











Назви розділів у художнії творах.

Т.Шевченко "Гайдамаки":
 "Інтродукція", "Галайда", "Конфедерати", "Титар", "Свято в Чигирині", "Треті півні", "Червоний бенкет", "Гупалівщина", "Бенкет у Лисянці", "Лебедин", "Гонта в Умані", "Епілог".

Панас Мирний "Хіба ревуть воли, як ясла повні?":
 Перша частина: 
"Польова царівна", "Двужон", "Дитячі літа", "Жив-жив!", "Тайна-невтайна", " Дознався", "Хазяїн". 
Друга частина: 
"Січовик", "Піски в неволі", "Пани Польські", "Махамед", "У москалях", "Максим – старшим". 
Частина третя: 
"Нема землі", "З легкої руки", "Товариство", " Сповідь і покута", " Перший ступінь", "Слизька дорога", "На волі", "Сон у руку", "Наука не йде до бука". 
Частина четверта: 
"Невзначай свої", "Розбишацька дочка", "На своїм добрі", "Новий вік", "Старе – та поновлене", "Лихо не мовчить", "Так оце та правда!".

Ліна Костенко "Маруся Чурай": 
"Якби знайшлась неопалима книга", "Полтавський полк виходить на зорі", "Сповідь", "Гінець до гетьмана", "Страта", "Проща", "Дідова балка", "Облога Полтави", "Весна, і смерть, і світле воскресіння".

Іван Багряний "Тигролови": 
Частина перша:
 "Дракон", "Світ на колесах", "Навзаводи зі смертю", "Родина тигроловів", "П’ятнування", "В пралісах Сіхоте-Аліню". 
Частина друга: 
"Memento mori", "Осінь у тайзі", "Зима", "Рейд на Хабаровськ", "На кішку", "Навзаводи зі щастям".



Інтерактивні онлайн-вправи з української літератури


1. І. Нечуй-Левицький "Кайдашева сім'я"
2. І. Франко "Мойсей" (робота над змістом)
     Клікни, щоб перейти на сторінку!
3. Знайти пару літературних героів.
     Клікни, щоб перейти на сторінку!
4. Знайда пару (автор+художній твір)
      Клікни, щоб перейти на сторінку!
5. Знайди пару (твір+герой твору)
       Клікни, щоб перейти на сторінку!
6. Образи художнього твору.
       Клікни, щоб перейти на сторінку!
7. Михайло Коцюбинський "Тіні забутих предків".
   Розстав у хронологічній послідовності подіі.
        Клікни, щоб перейти на сторінку!
8. Леса Українка "Лісова пісня". Робота над змістом тексту.
        Клікни, щоб перейти на сторінку!
9. Знайди пару (назва твору + герой твору)
        Клікни, щоб перейти на сторінку!
10. Кросворд "Життя Лесі Українки"
         Клікни, щоб перейти на сторінку!
11. Псевдоніми письменників.
          Клікни, щоб перейти на сторінку!
12. Письменники + фотографія.
           Клікни, щоб перейти на сторінку!
13. Письменник+ фотографія.
            Клікни, щоб перейти на сторінку!
14. Місце розгортання подій у творах.
           Клікни, щоб перейти на сторінку!
15. Літературні родини.
            Клікни, щоб перейти на сторінку!
16. Ілюстрації до творів.
           Клікни, щоб перейти на сторінку!
17. Цитати літературних героїв.
           Клікни, щоб перейти на сторінку!
18. Жанри творів.
            Клікни, щоб перейти на сторінку!
19. Роди літератури.
            Клікни, щоб перейти на сторінку!
20. Художні засоби.
             Клікни, щоб перейти на сторінку!
21. Письменники та їх твори 1.
             Клікни, щоб перейти на сторінку!
22. Письменники та їх твори 2.
23. Письменники та їх твори 3.
24. Письменники та їх твори 4.
25. Аудіозаписи віршів.
26. Літературний калейдоскоп.
27. З історії української літератури.
28. Визначити письменника за поданою характеристикою.
             Клікни, щоб перейти на сторінку!
29. Жанр твору та назва.
           Клікни, щоб перейти на сторінку!
30. Літературний калейдоскоп.
            Клікни, щоб перейти на сторінку!
31. Присвяти.
            Клікни, щоб перейти на сторінку!

   

Онлайн-тренажер з правопису 
української мови






Домашнє завдання 11 класу "Складнопідрядне речення"

https://drive.google.com/file/d/1EwhUGItB_JG721LuvZmTFyp51FP0iUg5/view?usp=sharing



Власне висловлювання



Власне висловлювання: запитання і відповіді
Як писати твір на ЗНО, якщо я не письменник?
Якби власне висловлювання на ЗНО писав хтось із найталановитіших письменників сучасності, будь то Харукі Муракамі чи Юрій Андрухович, він би нізащо не отримав за нього найвищий бал. Чому?
Мета твору наприкінці тесту ЗНО – не оцінити письменницький талант чи оригінальні думки автора. Він перевіряє вміння зв’язно висловлювати думки, аргументувати власну позицію правильно та з використанням адекватних прикладів. Основа успішного написання власного висловлювання – чітка структура, логічність і грамотність.

Що обов’язково має містити власне висловлювання?
Три смислові частини: тезу (існує думка, що…), аргументи (це так / не так, бо…) +приклади  й висновок (отже, ця думка правильна / неправильна).

З чого починається твір?
З тези. Це основна думка, яку ми маємо підтвердити або заперечити наприкінці нашого тексту. Найпростіше сказати, що це перефразована задана тема.

Як із теми зробити тезу?
Користуйся для цього ключовими словами й словосполученнями, що вказують на твою позицію стосовно проблеми: «я вважаю», «думаю, що», «на мою думку», «на мій погляд», «погоджуюсь/не погоджуюсь, що». Головне не забути про розділові знаки при вставних словосполученнях та у складнопідрядних реченнях!

Що таке аргументи? Які вони мають бути?
Аргументи – це докази твоєї думки. Це твердження, що мають переконати того, хто читатиме твій текст, погодитись або не погодитись із тезою. Вони мають бути доречними та обґрунтованими, не повинні повторювати одне одного.
Формула правильної аргументації така:
1.   Твердження. «Я так думаю, тому що…».
2.   Підтвердження (приклад). «Яскравим прикладом є…».
3.   Узагальнення (міні-висновок). «Отже…»
У цій частині твору на ЗНО має бути два і більше аргументи й приклади. Обов’язково різнопланових, мотивованих та однозначних. 
Завжди пам’ятай про слова, які допоможуть зв’язати між собою всі частини аргументації:
Твердження: «тому що…», «підтвердженням цього є…», «це доводить», «по-перше…, по-друге».
Підтвердження: «наприклад», «прикладом є», «це добре ілюструє», «на доказ цього можна згадати», «не можна не згадати».
Узагальнення: «тому», «отже», «таким чином».
Ці слова не лише впорядковують твої міркування, а й слугують «маячками» для тих, хто перевіряє твір.

Де брати приклади для аргументів?
Приклади для аргументів можна брати з:
- історії;
- літератури (варто зазначити автора та назву твору, розглянути насамперед проблему, а не подію, що сталась у творі).
- біографій видатних людей;
- суспільного чи власного життя.
Як правильно сформулювати висновок до твору?
1.   Не дублюй тезу – перефразовуй її.
2.   Зберігай лінію підтвердження чи спростування тези, яку ти взяв під час підбору аргументів.  
3.   Використовуй слова й словосполучення «отже», «таким чином», «можна зробити висновок», «можна підсумувати».

Хитрощі підготовки до власного висловлювання на ЗНО
- Переглянь теми минулих років. Зазвичай вони мають філософський характер, змушують поміркувати над зв’язком історії та сучасності, можуть стосуватися проблем, яких торкались програмні твори з української літератури. Склади список орієнтовних тем, які, на твою думку, могли б підійти для цьогорічного тестування.
- Потренуйся підбирати аргументи до тем, які ти вніс до списку ймовірних. Це може й насправді знадобитись тобі на тестуванні, а може просто стати непоганим тренажером.

Коли твір уже написаний, неодмінно перевір
 (найбільше помилок у тексті власного висловлювання ховається саме тут):
- Правила милозвучності – написання у/в, і/й, з/зі/із;
- Переноси;
- Знаки при вставних словах і словосполученнях, у складних реченнях;
- Власні назви й цифри (якщо є);
- Складні слова (багатокореневі, іншомовного походження, невідмінювані іменники);
- Прислівники (написання разом, окремо, через дефіс);
- Дієприкметники та дієприслівники (пам’ятай, що українській мові невластиві форми з -учи(й), -ючи(й))
- Прикінцеві знаки (крапки, знаки питання, знаки оклику).




Алгоритм розрахунку результату тестування за шкалою 100-200 балів

1.     Обчисліть кількість набраних тестових балів, використовуючи подані на сайті УЦОЯО правильні відповіді на тестові завдання і таблицю 1, що містить інформацію про оцінювання кожного завдання тесту з відповідного предмета.
2.     Знайдіть свій результат у таблиці переведення тестових балів за шкалою 100-200 балів з відповідного предмета (див. табл. 2, 3, 4).
Таблиця 1
Оцінювання відповідей на тестові завдання (бланки А та Б)

Предмет
Номери завдань
Кількість балів за завдання
Загальна сума балів
за бланк А
Загальна сума балів за тест
Українська мова і література
1 – 23
0 – 1
79
103
24 – 28
0 – 1 – 2 – 3 – 4*
29 – 64
0 – 1
Власне висловлення
0–24
Історія України
1 – 50
0 – 1
74
94
51 – 54
0 – 1 – 2 – 3 – 4*
55 – 58
0-1-2**
59–60
0–10
Математика
1 – 25
0 – 1
41
55
26 – 33
0 або 2
34–35
0 – 1 – 2 – 3 – 4
36
0-1-2-3-4-5-6

* − кількість балів, яку можна набрати, розвязуючи  завдання на встановлення правильної відповідності.
Схема оцінювання:
·        1 бал за кожну правильно встановлену відповідність (логічну пару);
·        0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари.

** − кількість балів, яку можна набрати, розвязуючи  завдання на  встановлення правильної послідовності.
Схема оцінювання:
·        2 бали, якщо правильно визначено порядок усіх подій;
·        1 бал, якщо вказано частково правильний порядок, при якому неправильно визначено порядок лише двох послідовних подій;
·        0 балів, якщо надано інший варіант відповіді.





Таблиця 2
Таблиця переведення тестових балів з української мови і літератури
 в бали за шкалою 100-200

Тестовий бал
Бал
100-200
Тестовий бал
Бал 100-200
Тестовий бал
Бал 100-200
Тестовий бал
Бал 100-200
0
100.0
26
136.5
52
168.0
78
193.0
1
100.5
27
138.0
53
169.0
79
194.0
2
100.5
28
139.5
54
170.0
80
194.5
3
100.5
29
141.5
55
171.0
81
195.5
4
100.5
30
142.5
56
172.0
82
196.5
5
100.5
31
144.0
57
173.0
83
197.0
6
100.5
32
145.5
58
174.0
84
197.5
7
101.0
33
147.0
59
174.5
85
198.0
8
101.5
34
148.0
60
175.5
86
198.5
9
102.5
35
149.5
61
176.5
87
199.0
10
104.0
36
150.5
62
177.5
88
199.0
11
105.5
37
152.0
63
178.5
89
199.5
12
107.5
38
153.0
64
179.5
90
199.5
13
110.0
39
154.5
65
180.5
91
200.0
14
112.5
40
155.5
66
181.5
92
200.0
15
115.0
41
156.5
67
182.5
93
200.0
16
117.5
42
158.0
68
183.5
94
200.0
17
119.5
43
159.0
69
184.5
95
200.0
18
122.0
44
160.0
70
185.5
96
200.0
19
124.0
45
161.0
71
186.5
97
200.0
20
126.0
46
162.0
72
187.5
98
200.0
21
128.0
47
163.0
73
188.5
99
200.0
22
130.0
48
164.0
74
189.5
100
200.0
23
131.5
49
165.0
75
190.5
101
200.0
24
133.5
50
166.0
76
191.5
102
200.0
25
135.0
51
167.0
77
192.0
103
200.0


Таблиця 3
Таблиця переведення тестових балів з історії України в бали
за шкалою 100-200

Тестовий бал
Бал
100-200
Тестовий бал
Бал
100-200
Тестовий бал
Бал 100-200
Тестовий бал
Бал 100-200
0
100
24
150
48
183
72
198
1
101
25
152
49
184
73
198
2
101
26
154
50
185
74
199
3
101
27
156
51
186
75
199
4
101
28
158
52
187
76
199
5
101
29
159
53
187
77
199
6
101
30
161
54
188
78
199
7
101
31
163
55
189
79
200
8
101
32
164
56
190
80
200
9
103
33
166
57
190
81
200
10
105
34
167
58
191
82
200
11
107
35
169
59
192
83
200
12
111
36
170
60
192
84
200
13
114
37
171
61
193
85
200
14
118
38
173
62
193
86
200
15
122
39
174
63
194
87
200
16
126
40
175
64
194
88
200
17
130
41
176
65
195
89
200
18
133
42
177
66
195
90
200
19
136
43
178
67
196
91
200
20
139
44
179
68
196
92
200
21
142
45
180
69
197
93
200
22
145
46
181
70
197
94
200
23
147
47
182
71
198




Таблиця 4
Таблиця переведення тестових балів з математики в бали за шкалою 100-200

Тестовий бал
Бал
100-200
Тестовий бал
Бал
100-200
Тестовий бал
Бал
100-200
0
100
19
173
38
192
1
102
20
175
39
193
2
108
21
176
40
194
3
115
22
177
41
194
4
124
23
178
42
195
5
131
24
180
43
196
6
138
25
181
44
196
7
144
26
182
45
197
8
149
27
183
46
197
9
153
28
184
47
198
10
156
29
185
48
198
11
159
30
186
49
199
12
161
31
187
50
199
13
163
32
188
51
200
14
165
33
189
52
200
15
167
34
189
53
200
16
169
35
190
54
200
17
170
36
191
55
200
18
172
37
192







 Алгоритм розрахунку результату тестування за шкалою 1-12 балів

1.                      Обчисліть кількість набраних тестових балів за субтест, використовуючи подані на сайті УЦОЯО правильні відповіді на тестові завдання і таблицю 1, що містить інформацію про оцінювання кожного завдання субтесту з відповідного предмета.
2.                      Знайдіть свій результат у таблиці переведення тестових балів за субтест з відповідного предмета за шкалою 1-12 балів (див. табл. 2, 3, 4).

Таблиця 1
Оцінювання відповідей на завдання субтесту (бланки А та Б)

Предмет
Номери завдань*
Кількість балів за завдання
Загальна сума балів
за бланк А
Загальна сума балів за тест
Українська мова і література
1 – 23
0 – 1
79
103
24 – 28
0 – 1 – 2 – 3 – 4**
29 – 64
0 – 1
Власне висловлення
0–24
Історія України
1 – 50
0 – 1
74
94
51 – 54
0 – 1 – 2 – 3 – 4**
55 – 58
0-1-2***
59–60
0–10
Математика
1 – 25
0 – 1
41
55
26 – 33
0 або 2
34–35
0 – 1 – 2 – 3 – 4
36
0-1-2-3-4-5-6

* − нумерація відповідно до порядку правильних відповідей на тестові завдання, розміщених на сайті УЦОЯО;
** − кількість балів, яку можна набрати, розвязуючи завдання на встановлення правильної відповідності.
Схема оцінювання:
·        1 бал за кожну правильно встановлену відповідність (логічну пару);
·        0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари.

*** − кількість балів, яку можна набрати, розвязуючи завдання на встановлення правильної послідовності.
Схема оцінювання:
·        2 бали, якщо правильно вказано порядок усіх подій;
·        1 бал, якщо вказано частково правильний порядок, при якому неправильно визначено порядок лише двох послідовних подій;
·        0 балів, якщо надано інший варіант відповіді.



Українська мова (субтест)
1. Субтест з української мови для державної підсумкової атестації (далі  ДПА) складається з завдань Частини 1 (№ 1-39) та Частини 3 (власне висловлення) тесту з української мови і літератури.
2. Шкалу переведення тестових балів, отриманих за виконання завдань з української мови (субтест для ДПА), у 12-бальну шкалу оцінювання подано  в таблиці 2.
 Таблиця 2
Переведення тестових балів з української мови (субтест)
у 12-бальну шкалу оцінювання

Українська мова
Кількість тестових балів
12-бальна шкала оцінювання
0–4
1
5–8
2
9–12
3
13–17
4
18–22
5
23–28
6
29–34
7
35–40
8
41–47
9
48–55
10
56–66
11
67 і вище
12


Математика (субтест)
Зважаючи на співвідношення кількості завдань з алгебри і початків аналізу та геометрії, складність тестових завдань, час, відведений на тестування, експертна комісія прийняла рішення:
1. Субтест із математики для державної підсумкової атестації складається з 30 завдань тесту з математики (усі завдання Частини 1, два завдання з геометрії Частини 2, усі завдання Частини 3).
2. Ухвалити шкалу переведення тестових балів, отриманих за виконання завдань із математики (субтест для ДПА), у 12-бальну шкалу оцінювання
(див. табл. 3)
 Таблиця 3
Переведення тестових балів із математики (субтест) у 12-бальну шкалу оцінювання

Математика
Кількість  тестових балів
12-бальна шкала оцінювання
0 − 3
1
4
2
5
3
6
4
7 − 8
5
9 − 10
6
11 − 13
7
14 − 17
8
18 − 22
9
23 − 28
10
29 − 34
11
35 та вище
12


Історія України ХХ – початку ХХІ століття (субтест)
1. Субтест з історії України ХХ – початку ХХІ століття  для державної підсумкової атестації складається з 32 завдань (№ 25-50, № 53-54, № 57-60) тесту з історії України.
2. Шкалу переведення тестових балів, отриманих за виконання завдань з історії України ХХ – початку ХХІ століття  (субтест для ДПА), у 12-бальну шкалу оцінювання подано в таблиці 4.

Таблиця 4
     Переведення тестових балів з історії України ХХ – початку ХХІ століття     (субтест) у 12-бальну шкалу оцінювання

Історія України ХХ – початку ХХІ століття
Кількість тестових балів
12-бальна шкала оцінювання
1–2
1
3–5
2
6–7
3
8–9
4
10–11
5
12–14
6
15–17
7
18–20
8
21–23
9
24–27
10
28–31
11
32 та вище
12





Немає коментарів:

Дописати коментар