! Український центр оцінювання якості освіти
! Програма ЗНО з української мови і літератури
Зошити для підготовки до ЗНО
Готуєтеся до ЗНО з української і не знаєте, з чого почати або що ще вивчити? Запишіться на короткий, але дуже повчальний відеокурс 5 найпроблемніших завдань ЗНО від викладача української мови і розробника унікальних онлайн тренінгів до ЗНО Анни Огойко.
Це безкоштовно!
Зареєструйтеся за посиланням https://200baliv.com/5z/https://200baliv.com/5z/ і викладач надішле вам 5 уроків про найскладніші питання ЗНО з української. Щоб для вас це було ефективніше, 1 день = 1 урок. Разом з уроком надсилається презентація-конспект, використана у відео! Після кожного відео є тести, які допоможуть перевірити себе.
https://drive.google.com/file/d/1EwhUGItB_JG721LuvZmTFyp51FP0iUg5/view?usp=sharingІнтерактивні вправи з української літератури
Інтерактивні вправи з української мови
Клікни, щоб перейти на сторінку
lhttps://znovuzno.blogspot.com/p/blog-page_8.html
Завдання для підготовки до ЗНО з української літератури
Назви та жанри творів.
Клікни, щоб перейти на сторінку!
Закохані пари літературних героїв.
Клікни, щоб перейти на сторінку!
Назви творів та персонажі.
Клікни, щоб перейти на сторінку!
Вікторина "Цитати про письменників".
Клікни, щоб перейти на сторінку!
Гра "Перший мільйон" з теми "Словосполучення. Речення"
Таблиці-піказки до художніх творів
Власне висловлювання
Власне висловлювання: запитання і відповіді
Як писати твір на ЗНО, якщо я не письменник?
Якби власне висловлювання на ЗНО писав хтось із найталановитіших письменників сучасності, будь то Харукі Муракамі чи Юрій Андрухович, він би нізащо не отримав за нього найвищий бал. Чому?
Мета твору наприкінці тесту ЗНО – не оцінити письменницький талант чи оригінальні думки автора. Він перевіряє вміння зв’язно висловлювати думки, аргументувати власну позицію правильно та з використанням адекватних прикладів. Основа успішного написання власного висловлювання – чітка структура, логічність і грамотність.
Що обов’язково має містити власне висловлювання?
Три смислові частини: тезу (існує думка, що…), аргументи (це так / не так, бо…) +приклади й висновок (отже, ця думка правильна / неправильна).
З чого починається твір?
З тези. Це основна думка, яку ми маємо підтвердити або заперечити наприкінці нашого тексту. Найпростіше сказати, що це перефразована задана тема.
Як із теми зробити тезу?
Користуйся для цього ключовими словами й словосполученнями, що вказують на твою позицію стосовно проблеми: «я вважаю», «думаю, що», «на мою думку», «на мій погляд», «погоджуюсь/не погоджуюсь, що». Головне не забути про розділові знаки при вставних словосполученнях та у складнопідрядних реченнях!
Що таке аргументи? Які вони мають бути?
Аргументи – це докази твоєї думки. Це твердження, що мають переконати того, хто читатиме твій текст, погодитись або не погодитись із тезою. Вони мають бути доречними та обґрунтованими, не повинні повторювати одне одного.
Формула правильної аргументації така:
1. Твердження. «Я так думаю, тому що…».
2. Підтвердження (приклад). «Яскравим прикладом є…».
3. Узагальнення (міні-висновок). «Отже…»
У цій частині твору на ЗНО має бути два і більше аргументи й приклади. Обов’язково різнопланових, мотивованих та однозначних.
Завжди пам’ятай про слова, які допоможуть зв’язати між собою всі частини аргументації:
Твердження: «тому що…», «підтвердженням цього є…», «це доводить», «по-перше…, по-друге».
Підтвердження: «наприклад», «прикладом є», «це добре ілюструє», «на доказ цього можна згадати», «не можна не згадати».
Узагальнення: «тому», «отже», «таким чином».
Ці слова не лише впорядковують твої міркування, а й слугують «маячками» для тих, хто перевіряє твір.
Де брати приклади для аргументів?
Приклади для аргументів можна брати з:
- історії;
- літератури (варто зазначити автора та назву твору, розглянути насамперед проблему, а не подію, що сталась у творі).
- біографій видатних людей;
- суспільного чи власного життя.
Як правильно сформулювати висновок до твору?
1. Не дублюй тезу – перефразовуй її.
2. Зберігай лінію підтвердження чи спростування тези, яку ти взяв під час підбору аргументів.
3. Використовуй слова й словосполучення «отже», «таким чином», «можна зробити висновок», «можна підсумувати».
- Переглянь теми минулих років. Зазвичай вони мають філософський характер, змушують поміркувати над зв’язком історії та сучасності, можуть стосуватися проблем, яких торкались програмні твори з української літератури. Склади список орієнтовних тем, які, на твою думку, могли б підійти для цьогорічного тестування.
- Потренуйся підбирати аргументи до тем, які ти вніс до списку ймовірних. Це може й насправді знадобитись тобі на тестуванні, а може просто стати непоганим тренажером.
Коли твір уже написаний, неодмінно перевір
(найбільше помилок у тексті власного висловлювання ховається саме тут):
- Правила милозвучності – написання у/в, і/й, з/зі/із;
- Переноси;
- Знаки при вставних словах і словосполученнях, у складних реченнях;
- Власні назви й цифри (якщо є);
- Складні слова (багатокореневі, іншомовного походження, невідмінювані іменники);
- Прислівники (написання разом, окремо, через дефіс);
- Дієприкметники та дієприслівники (пам’ятай, що українській мові невластиві форми з -учи(й), -ючи(й))
- Прикінцеві знаки (крапки, знаки питання, знаки оклику).
Алгоритм
розрахунку результату тестування за шкалою 100-200 балів
1. Обчисліть кількість
набраних тестових балів, використовуючи подані на сайті УЦОЯО правильні
відповіді на тестові завдання і таблицю 1, що містить інформацію про оцінювання
кожного завдання тесту з відповідного предмета.
2. Знайдіть свій результат у
таблиці переведення тестових балів за шкалою 100-200 балів з відповідного
предмета (див. табл. 2, 3, 4).
Таблиця 1
Оцінювання
відповідей на тестові завдання (бланки А та Б)
Предмет
|
Номери завдань
|
Кількість балів за завдання
|
Загальна сума балів
за бланк А
|
Загальна сума балів за тест
|
Українська мова і література
|
1 – 23
|
0 – 1
|
79
|
103
|
24 – 28
|
0 – 1 – 2 – 3 – 4*
|
|||
29 – 64
|
0 – 1
|
|||
Власне висловлення
|
0–24
|
|||
Історія України
|
1 – 50
|
0 – 1
|
74
|
94
|
51 – 54
|
0 – 1 – 2 – 3 – 4*
|
|||
55 – 58
|
0-1-2**
|
|||
59–60
|
0–10
|
|||
Математика
|
1 – 25
|
0 – 1
|
41
|
55
|
26 – 33
|
0 або 2
|
|||
34–35
|
0 – 1 – 2 – 3 – 4
|
|||
36
|
0-1-2-3-4-5-6
|
* − кількість балів, яку можна набрати, розв’язуючи завдання на
встановлення правильної відповідності.
Схема оцінювання:
·
1 бал за кожну правильно встановлену
відповідність (логічну пару);
·
0 балів, якщо не вказано жодної правильної
логічної пари.
** − кількість балів, яку можна
набрати, розв’язуючи завдання на встановлення правильної послідовності.
Схема оцінювання:
·
2 бали, якщо правильно визначено порядок усіх подій;
·
1 бал, якщо вказано частково правильний порядок, при
якому неправильно визначено порядок лише двох послідовних подій;
·
0 балів, якщо надано інший варіант відповіді.
Таблиця 2
Таблиця
переведення тестових балів з української мови і літератури
в бали за шкалою 100-200
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
0
|
100.0
|
26
|
136.5
|
52
|
168.0
|
78
|
193.0
|
1
|
100.5
|
27
|
138.0
|
53
|
169.0
|
79
|
194.0
|
2
|
100.5
|
28
|
139.5
|
54
|
170.0
|
80
|
194.5
|
3
|
100.5
|
29
|
141.5
|
55
|
171.0
|
81
|
195.5
|
4
|
100.5
|
30
|
142.5
|
56
|
172.0
|
82
|
196.5
|
5
|
100.5
|
31
|
144.0
|
57
|
173.0
|
83
|
197.0
|
6
|
100.5
|
32
|
145.5
|
58
|
174.0
|
84
|
197.5
|
7
|
101.0
|
33
|
147.0
|
59
|
174.5
|
85
|
198.0
|
8
|
101.5
|
34
|
148.0
|
60
|
175.5
|
86
|
198.5
|
9
|
102.5
|
35
|
149.5
|
61
|
176.5
|
87
|
199.0
|
10
|
104.0
|
36
|
150.5
|
62
|
177.5
|
88
|
199.0
|
11
|
105.5
|
37
|
152.0
|
63
|
178.5
|
89
|
199.5
|
12
|
107.5
|
38
|
153.0
|
64
|
179.5
|
90
|
199.5
|
13
|
110.0
|
39
|
154.5
|
65
|
180.5
|
91
|
200.0
|
14
|
112.5
|
40
|
155.5
|
66
|
181.5
|
92
|
200.0
|
15
|
115.0
|
41
|
156.5
|
67
|
182.5
|
93
|
200.0
|
16
|
117.5
|
42
|
158.0
|
68
|
183.5
|
94
|
200.0
|
17
|
119.5
|
43
|
159.0
|
69
|
184.5
|
95
|
200.0
|
18
|
122.0
|
44
|
160.0
|
70
|
185.5
|
96
|
200.0
|
19
|
124.0
|
45
|
161.0
|
71
|
186.5
|
97
|
200.0
|
20
|
126.0
|
46
|
162.0
|
72
|
187.5
|
98
|
200.0
|
21
|
128.0
|
47
|
163.0
|
73
|
188.5
|
99
|
200.0
|
22
|
130.0
|
48
|
164.0
|
74
|
189.5
|
100
|
200.0
|
23
|
131.5
|
49
|
165.0
|
75
|
190.5
|
101
|
200.0
|
24
|
133.5
|
50
|
166.0
|
76
|
191.5
|
102
|
200.0
|
25
|
135.0
|
51
|
167.0
|
77
|
192.0
|
103
|
200.0
|
Таблиця 3
Таблиця
переведення тестових балів з історії України в бали
за
шкалою 100-200
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
0
|
100
|
24
|
150
|
48
|
183
|
72
|
198
|
1
|
101
|
25
|
152
|
49
|
184
|
73
|
198
|
2
|
101
|
26
|
154
|
50
|
185
|
74
|
199
|
3
|
101
|
27
|
156
|
51
|
186
|
75
|
199
|
4
|
101
|
28
|
158
|
52
|
187
|
76
|
199
|
5
|
101
|
29
|
159
|
53
|
187
|
77
|
199
|
6
|
101
|
30
|
161
|
54
|
188
|
78
|
199
|
7
|
101
|
31
|
163
|
55
|
189
|
79
|
200
|
8
|
101
|
32
|
164
|
56
|
190
|
80
|
200
|
9
|
103
|
33
|
166
|
57
|
190
|
81
|
200
|
10
|
105
|
34
|
167
|
58
|
191
|
82
|
200
|
11
|
107
|
35
|
169
|
59
|
192
|
83
|
200
|
12
|
111
|
36
|
170
|
60
|
192
|
84
|
200
|
13
|
114
|
37
|
171
|
61
|
193
|
85
|
200
|
14
|
118
|
38
|
173
|
62
|
193
|
86
|
200
|
15
|
122
|
39
|
174
|
63
|
194
|
87
|
200
|
16
|
126
|
40
|
175
|
64
|
194
|
88
|
200
|
17
|
130
|
41
|
176
|
65
|
195
|
89
|
200
|
18
|
133
|
42
|
177
|
66
|
195
|
90
|
200
|
19
|
136
|
43
|
178
|
67
|
196
|
91
|
200
|
20
|
139
|
44
|
179
|
68
|
196
|
92
|
200
|
21
|
142
|
45
|
180
|
69
|
197
|
93
|
200
|
22
|
145
|
46
|
181
|
70
|
197
|
94
|
200
|
23
|
147
|
47
|
182
|
71
|
198
|
Таблиця 4
Таблиця
переведення тестових балів з
математики в бали за шкалою 100-200
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
Тестовий
бал
|
Бал
100-200
|
0
|
100
|
19
|
173
|
38
|
192
|
1
|
102
|
20
|
175
|
39
|
193
|
2
|
108
|
21
|
176
|
40
|
194
|
3
|
115
|
22
|
177
|
41
|
194
|
4
|
124
|
23
|
178
|
42
|
195
|
5
|
131
|
24
|
180
|
43
|
196
|
6
|
138
|
25
|
181
|
44
|
196
|
7
|
144
|
26
|
182
|
45
|
197
|
8
|
149
|
27
|
183
|
46
|
197
|
9
|
153
|
28
|
184
|
47
|
198
|
10
|
156
|
29
|
185
|
48
|
198
|
11
|
159
|
30
|
186
|
49
|
199
|
12
|
161
|
31
|
187
|
50
|
199
|
13
|
163
|
32
|
188
|
51
|
200
|
14
|
165
|
33
|
189
|
52
|
200
|
15
|
167
|
34
|
189
|
53
|
200
|
16
|
169
|
35
|
190
|
54
|
200
|
17
|
170
|
36
|
191
|
55
|
200
|
18
|
172
|
37
|
192
|
Алгоритм розрахунку результату тестування за
шкалою 1-12 балів
1.
Обчисліть кількість набраних тестових балів за субтест, використовуючи подані на
сайті УЦОЯО правильні відповіді на тестові завдання і таблицю 1, що містить
інформацію про оцінювання кожного завдання субтесту з відповідного предмета.
2.
Знайдіть свій результат у таблиці переведення тестових
балів за субтест з відповідного предмета за шкалою 1-12 балів (див. табл. 2, 3,
4).
Таблиця 1
Оцінювання
відповідей на завдання субтесту (бланки А та Б)
Предмет
|
Номери завдань*
|
Кількість балів за завдання
|
Загальна сума балів
за бланк А
|
Загальна сума балів за тест
|
Українська мова і література
|
1 – 23
|
0 – 1
|
79
|
103
|
24 – 28
|
0 – 1 – 2 – 3 – 4**
|
|||
29 – 64
|
0 – 1
|
|||
Власне висловлення
|
0–24
|
|||
Історія України
|
1 – 50
|
0 – 1
|
74
|
94
|
51 – 54
|
0 – 1 – 2 – 3 – 4**
|
|||
55 – 58
|
0-1-2***
|
|||
59–60
|
0–10
|
|||
Математика
|
1 – 25
|
0 – 1
|
41
|
55
|
26 – 33
|
0 або 2
|
|||
34–35
|
0 – 1 – 2 – 3 – 4
|
|||
36
|
0-1-2-3-4-5-6
|
* − нумерація відповідно до порядку правильних
відповідей на тестові завдання, розміщених на сайті УЦОЯО;
** − кількість балів, яку можна
набрати, розв’язуючи завдання на встановлення
правильної відповідності.
Схема оцінювання:
·
1 бал за кожну правильно встановлену
відповідність (логічну пару);
·
0 балів, якщо не вказано жодної правильної
логічної пари.
*** − кількість балів, яку
можна набрати, розв’язуючи завдання на встановлення
правильної послідовності.
Схема оцінювання:
·
2 бали, якщо правильно вказано порядок усіх подій;
·
1 бал, якщо вказано частково правильний порядок, при
якому неправильно визначено порядок лише двох послідовних подій;
·
0 балів, якщо надано інший варіант відповіді.
Українська мова (субтест)
1. Субтест з української мови для державної
підсумкової атестації (далі ДПА)
складається з завдань Частини 1 (№ 1-39) та Частини 3 (власне висловлення) тесту
з української мови і літератури.
2. Шкалу переведення тестових балів, отриманих за
виконання завдань з української мови (субтест для ДПА), у 12-бальну шкалу
оцінювання подано в таблиці 2.
Таблиця 2
Переведення тестових балів з української мови (субтест)
у 12-бальну шкалу оцінювання
Українська мова
|
|
Кількість тестових балів
|
12-бальна шкала оцінювання
|
0–4
|
1
|
5–8
|
2
|
9–12
|
3
|
13–17
|
4
|
18–22
|
5
|
23–28
|
6
|
29–34
|
7
|
35–40
|
8
|
41–47
|
9
|
48–55
|
10
|
56–66
|
11
|
67 і вище
|
12
|
Математика (субтест)
Зважаючи на співвідношення кількості
завдань з алгебри і початків аналізу та геометрії, складність тестових завдань,
час, відведений на тестування, експертна комісія прийняла рішення:
1. Субтест із математики для державної підсумкової
атестації складається з 30 завдань тесту з математики (усі завдання Частини 1,
два завдання з геометрії Частини 2, усі завдання Частини 3).
2. Ухвалити шкалу переведення тестових балів,
отриманих за виконання завдань із математики (субтест для ДПА), у 12-бальну
шкалу оцінювання
(див. табл. 3)
Таблиця 3
Переведення
тестових балів із математики (субтест) у 12-бальну шкалу оцінювання
Математика
|
|
Кількість тестових балів
|
12-бальна шкала оцінювання
|
0 − 3
|
1
|
4
|
2
|
5
|
3
|
6
|
4
|
7 − 8
|
5
|
9 − 10
|
6
|
11 − 13
|
7
|
14 − 17
|
8
|
18 − 22
|
9
|
23 − 28
|
10
|
29 − 34
|
11
|
35 та вище
|
12
|
Історія України ХХ – початку ХХІ століття (субтест)
1. Субтест з історії України ХХ – початку ХХІ
століття для державної підсумкової
атестації складається з 32 завдань (№ 25-50, № 53-54, № 57-60) тесту з історії
України.
2. Шкалу переведення тестових балів, отриманих за
виконання завдань з історії України ХХ – початку ХХІ століття (субтест для ДПА), у 12-бальну шкалу
оцінювання подано в таблиці 4.
Таблиця 4
Переведення тестових балів з історії
України ХХ – початку ХХІ століття (субтест)
у 12-бальну шкалу оцінювання
Історія України ХХ – початку ХХІ століття
|
|
Кількість тестових балів
|
12-бальна шкала оцінювання
|
1–2
|
1
|
3–5
|
2
|
6–7
|
3
|
8–9
|
4
|
10–11
|
5
|
12–14
|
6
|
15–17
|
7
|
18–20
|
8
|
21–23
|
9
|
24–27
|
10
|
28–31
|
11
|
32 та вище
|
12
|
Немає коментарів:
Дописати коментар